Jaguar E-Type 4.2 LITRE SERIES II MATCHING NUMBERS Bijzonder mooie staat

€ 63.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 29-06-1969
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 66.431 km
Deuren 3
Kenteken AH-49-42 Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud -
Vermogen -

Jaguar E-Type 4.2 LITRE SERIES II MATCHING NUMBERS Bijzonder mooie staat


€ 63.950,-

Algemeen

Bouwjaar 29-06-1969
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 66.431 km
Deuren 3
Kenteken AH-49-42 Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Boekel & Bakker Automotive
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Butter 1
Postcode 1713 GM
Plaats Obdam
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)226 - 454477 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
GSM +31 (0)6 - 29056231 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.boekelenbakker.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • alarmsysteem
  • lederen bekleding
  • startonderbreker

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Motorrijtuigenbelasting: geen

Introductie Jaguar E-Type

In 1961 word de Jaguar E-Type onthuld op de Salon van Geneve. Volgens Enzo Ferrari is het 'de mooiste auto ter wereld'. Alhoewel daadwerkelijke bronnen van die uitspraak lastig te vinden, gaf het wel de commotie om de auto aan. Het was namelijk een ongekende prestatie van Jaguar. Vanwege het zelfdragende koetswerk was de E-Type behoorlijk licht én stijf. De wielophanging was rondom onafhankelijk. Rondom kreeg je schijfremmen. Of wat te denken van de motor: een potige 3.8 zes-in-lijn die goed was voor meer dan 260 pk. Daarmee moest de auto - volgens Jaguar - in staat zijn om 250 km/u te kunnen halen.

Jaguar E-Type
Van 0-100 km/u accelereren duurde minder dan 7 seconden. Dat is nog niet eens het meest bijzondere. Dat was de combinatie van het zeer moderne doch tijdloze design. Oh, en de prijs. Het was even lastig bepalen waarom je nu het dubbele moest uitgeven aan Aston Martin of Ferrari. Je kon de E-Type krijgen in drie uitvoeringen: FHC (Fixed Head Coupe), OTS (Open Two Seater) en 2+2 Coupe. Qua motoren was er keuze uit een 3.8 of een 4.2 zes-in-lijn. Die laatste had voornamelijk meer koppel. De vroege coupés met 3.8 motoren worden gezien als de meest pure E-Types en zijn het meeste geld waard. Van de Series 1 zijn er 38.419 gebouwd.

Series 2
In 1968 arriveert de Jaguar E-Type Series 2. Er is nog altijd keuze uit de drie carrosserievarianten. De 3.8 motor is komen te vervallen, alleen de 4.2 is mogelijk. Qua design is duidelijk te zien wat de wijzigingen zijn. De koplampen zónder glas ervoor zijn de makkelijkste indicatie. Ook werd er meer gebruik gemaakt van chroom, waaronder de bumpers. Ook de grotere knipperlichten vallen op. De wijzigingen vallen echter niet bij iedereen in goede aarde. De Series 2 was vrij kort in productie, van 1968 tot 1971. In die periode zijn er 18.809 van geproduceerd. De populairste variant is de OTS, dan de 2+2 Coupé en de FHC op de derde plek.

Jaguar E-Type
Series 3 met V12
In 1971 staat de Jaguar E-Type Series 3 klaar. In dit geval zijn er een paar hele grote wijzigingen. Ten eerste is er alleen keuze uit een OTS. (cabriolet of de 2+2 coupé, de korte FHC is komen te vervallen). Dat geldt ook voor de zescilinder motor. Er is een gloednieuwe 5.3 liter grote V12. Om de grote motor in de neus door het verkeer te loodsen kreeg je nu standaard stuurbekrachtiging mee (een optie op de Series 2).

De V12 in de derde serie Jaguar E-Type was goed voor 273 pk, waarmee je meer dan 250 km/u kon halen. Echter, niet alleen vanwege de prestaties was er een V12, ook vanwege de loopcultuur, koppelopbouw en exclusiviteit. Duitsers bouwden geen V12 in deze periode. Qua uiterlijke wijzigingen kun je de Se

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie