Maserati Ghibli 4.7 - Matching Numbers - 1968 Brussel Auto Saloon -

€ 205.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-01-1968
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 44.145 km
Deuren 2
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.700 cc
Vermogen 242 kW (330 pk)

Maserati Ghibli 4.7 - Matching Numbers - 1968 Brussel Auto Saloon -


€ 205.000,-

Algemeen

Bouwjaar 01-01-1968
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 44.145 km
Deuren 2
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.700 cc
Vermogen 242 kW (330 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Cool Classic Club B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Energiestraat 3
Postcode 1411 AN
Plaats Naarden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.coolclassicclub.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • lederen bekleding
  • metallic lak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 2

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank

English/German Below.

- Maserati, the excellent choice for the man of taste who just wants something special and different. -

De Italiaanse charme spat er vanaf, je krijgt gelijk het gevoel dat je Gina Lollobrigida meeneemt voor een luxe hapje eten. Maserati heeft vandaag de dag een grote naam, dit soort modellen zijn de reden dat Maserati een grandeur verdient.

De Ghibli, vernoemd naar een warme luchtstroom, en dat begrijpen we hier inmiddels. Als je met de auto cruiset voelt het alsof je meegenomen wordt op een vliegend tapijt, alle ruimte om je heen en een grote kracht die je voortbeweegt. Het geluid van deze Ghibli is exact wat je wilt van een klassieke achtcilinder. Er zijn een hoop dingen daarnaast die de auto geweldig maken. De Ghibli werd toentertijd standaard geleverd met een ZF-versnellingsbak. Dat stukje Duitse techniek zorgt ervoor dat je best of both worlds hebt. De koets is zo Italiaans als maar zijn kan, Giorgetto Giugaro in zijn jongere jaren ontwierp de auto voor Ghia. Daarna heeft hij zijn eigen ontwerphuis opgericht en is doorgegaan met de Iso Grifo en De Tomaso Mangusta, niet je minste auto's.

Het leuke is dat deze Ghibli heeft in 1968 op de autosaloon van Brussel gestaan voordat ze is afgeleverd bij haar eerste Belgische eigenaar. Een matching numbers auto, fabrieks af correct in het Celeste Chiaro, indrukwekkende documentatie en ook nog eens de vroege Ghibli met het prachtige 4.7 blok.

Investment-wise precies wat je wilt. Tussen 2015 en 2018 hebben ze de auto Nut & Bolt gerestaureerd. De auto is technisch en optisch in waanzinnige staat, waar het interieur zelfs nog helemaal origineel is. Het mooie aan een Ghibli dashboard? Honderd knopjes waar niemand van weet waar ze allemaal voor dienen, maar bij deze auto werkt alles. Deze sixties supercar is aan het wachten voor een nieuwe eigenaar die geniet van lange, comfortabele ritten mét airco. Zien we je snel?

--

English.

-Maserati, the excellent choice for the man of taste who just wants something special and different. -

Italian charm oozes from it; you immediately get the feeling that you're taking Gina Lollobrigida out for a luxurious meal. Maserati has a big name today, and models like this are the reason why Maserati deserves grandeur.

The Ghibli, named after a warm wind, and that's something we understand here. Cruising in this car feels like being carried on a flying carpet, with all the space around you and a great power prop

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Maserati Ghibli | Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati

Alle volumemerken hebben zich toegelegd op de ontwikkeling van elektrische auto's. En nu is het zo ver: ook het exclusieve merk Maserati zet de eerste stap richting elektrisch rijden. Alhoewel er veel meer is aangekondigd, is de eerste stap een kleine: de Ghibli krijgt een hybride motor. Is zo'n half elektrische Ghibli nog wel een volwaardige Maserati?

Autotest | Maserati Ghibli Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati

De Ghibli Hybrid is de eerste stap van Maserati richting elektrisch rijden. De 2.0 liter 4-cilinder gedraagt zich dankzij de elektrische assistentie als een 6-cilinder, maar met een lager verbruik.

Plus

  • uitstekende rijeigenschappen
  • exclusief en bevoorrecht gevoel
  • spectaculaire prijsdaling

Min

  • matige hoofdruimte voorin
  • matrige ruimte achterin
  • niet zo spectaculair en machtig als de 6 en 8 cilinders van weleer

Conclusie

Een Maserati met 2.0 liter benzinemotor en hybride-aandrijving. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden en nu is het realiteit. De Ghibli Hybrid is bovendien slechts een eerste stap in de transitie van Maserati.

De eerste stap is echter klein. De Ghibli beschikt over de meest eenvoudige en dus minst ingrijpende vorm van elektrische aandrijving: de mild hybrid. Het systeem bestaat uit een slimme dynamo die energie terugwint tijdens het afremmen plus een elektromotor die de benzinemotor assisteert wanneer nodig. Ondanks het riante vermogen (330 pk / 450 Nm) ontbreken de overmacht en sensatie die de traditionele zes- en achtcilinder motoren bieden. Het volle geluid, de rust en de souplesse doen echter nauwelijks onder voor de grote motoren van weleer. Als Hybrid is de Ghibli weliswaar minder spectaculair, maar daarmee zeker niet minder Maserati.

Deel deze advertentie