Hyundai i30 (2012 - 2017)
Koffie met mayonaise
Bestel een kop koffie met mayonaise in een Europees restaurant en de ober zal vragen of u goed bij uw hoofd bent. Doe dezelfde bestelling in een Japans restaurant en de ober zal de order beleefd aannemen, maar terugkomen met iets wat meer gepast is. Een Koreaan zal de bestelling opdienen, maar uitzoeken waarom u deze keuze maakt en daar van leren. Evenzo bestudeert Hyundai continu de voorkeur van de Europese klant. Met de nieuwe i30 zou de Koreaanse fabrikant beter dan ooit inspelen op de wensen van de koper. Is dat gelukt?
Met de nieuwe i30 heeft Hyundai de gevestigde orde niet alleen dichter benaderd, maar voor het eerst op bepaalde punten voorbij gestreefd. De i30 is daarom de eerste Hyundai die niet moet maar mag.
Plus
- fraaie vormgeving
- prima rijeigenschappen
- biedt op alle vlakken meer dan gemiddeld
Min
- niet zo zuinig als beloofd
- navigatiesysteem plant onhandige routes
Conclusie
Het concept van de 3e generatie Hyundai i30 verschilt niet van de vorige generatie of andere auto's in dit segment. De i30 blijft een middelgrote auto voor een gemiddeld publiek met een gemiddeld budget. Het grote verschil is dat Hyundai nu nog beter op de wensen van de klant inspeelt. Hyundai zoekt het niet meer alleen in een lage prijs, maar probeert op alle gebieden de verwachtingen te overtreffen. Op het gebied van uitrusting en vormgeving slaagt Hyundai daar goed in.
Minpunten er zijn nauwelijks te vinden. Het enige bezwaar tegen de i30 is dat het verbruik wel erg rooskleurig wordt voorgesteld door Hyundai. Gezien het veelbelovende uiterlijk is het weggedrag weinig uitgesproken. Dit is echter een doelbewuste keuze om een zo groot mogelijke groep kopers aan te spreken.
Met de i30 heeft Hyundai de gevestigde orde niet alleen dichter dan ooit benaderd, maar voor het eerst op bepaalde punten voorbij gestreefd. De i30 is daarom de eerste Hyundai die niet moet vanwege de lage prijs, maar die mag vanwege het aantrekkelijke model.
Hyundai I 30 187 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
44.445 km - 2019 € 19.930,-
237.345 km - 2013 € 7.288,-
13.005 km - 2023 € 22.935,- incl. BTW
17.101 km - 2022 € 22.945,- incl. BTW
2023 € 29.030,- incl. BTW
287.980 km - 2010 € 2.795,-
8.900 km - 2023 € 32.430,- incl. BTW
181.618 km - 2013 € 7.950,-
53.758 km - 2018 € 27.549,-
56.829 km - 2015 € 13.490,-
132.958 km - 2007 € 4.325,-
79.979 km - 2017 € 19.549,-
23.336 km - 2022 € 25.930,- incl. BTW
14.776 km - 2023 € 23.950,- incl. BTW
28.432 km - 2022 € 23.230,- incl. BTW
37.010 km - 2022 € 23.230,- incl. BTW
47.935 km - 2022 € 21.930,- incl. BTW
27.841 km - 2022 € 23.230,- incl. BTW
8.333 km - 2022 € 26.250,-
16.471 km - 2022 € 23.230,- incl. BTW
102.595 km - 2019 € 16.400,- incl. BTW
100.164 km - 2011 € 6.900,-
27.401 km - 2022 € 26.430,- incl. BTW
133.277 km - 2013 € 7.949,-
51.154 km - 2022 € 21.930,- incl. BTW