Alfa Romeo Giulia Actieprijs Schitterende GIULIA Ti.
€ 20.745,-
Bouwjaar | 21-05-1970 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 95.220 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | DZ-39-43 Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.290 cc |
Vermogen | 62 kW (84 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-05-1970 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 95.220 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | DZ-39-43 Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.290 cc |
Vermogen | 62 kW (84 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Your Classic Car |
Contactpersoon | Eric van den Berg |
Adres | Nikkelstraat 2717 |
Postcode | 1411 AG |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24716382 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Maten
Wielbasis: 251 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 969 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.069 kg
Interieur
Interieur: brown, Skai
Aantal zitplaatsen: 5
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Indrukwekkend mooie en zeer originele Giulia 1300 Ti met staande pedalen uit de 105.39 serie. Voorzien van uitgebreide historie, de originele Libretto en diverse onderhoudsfacturen. Nieuw geleverd in Milaan en na vele zonnige jaren is de Alfa pas in 2017 naar Nederland gekomen. Dat verklaart mede de prachtige originele staat.
De Alfa is in het verleden professioneel overgespoten in de originele kleur "Moschino Verde" en de kwaliteit van het spuitwerk is van een hoog niveau. De lak ziet er heel strak uit met een diepe glans. Slechts op het rechter voorportier zitten enkele kleine puntjes in de lak. De kleur staat de Ti heel mooi, het is echt een 60'er jaren klassieker. Het plaatwerk is bijna als nieuw, met maar enkele gebruikssporen. De deuren sluiten uitstekend en de naadjes zijn mooi klein en recht. Alles voelt heel solide aan, alsof de auto pas een paar jaar oud is. De onderzijde en de vloer is trouwens al net zo mooi met slechts 1 plekje. Een mooi detail: de originele stalen velgen met wieldoppen zijn voorzien van nieuwe Pirelli CN36 banden en daar word ik erg blij van.
Het interieur is Italiaanse klasse. De originele cognac bekleding is onbeschadigd en de stoelen zitten uitstekend. In Milaan heeft de Giulia ongetwijfeld binnen geslapen, want het dashboard is heel en de bekleding is niet aangetast door de zon. Alle instrumenten werken zoals het hoort. De vloerbedekking en de vloermatten zijn ook nauwelijks versleten.
De legendarische 1290 cc motor uit de 105 serie behoeft geen introductie. Helemaal uit het boekje, met alle mooie technische details die je kan verwachten bij een automerk met zo'n rijke race historie. De motor is recent afgesteld en start zowel koud als warm uitstekend. Deze kleine viercilinder is echt geweldig; hij maakt graag toeren, er is verrassend veel koppel en dankzij de brulpijp is het geluid pure verwennerij. Geen enkele viercilinder klinkt zo mooi en daardoor is een klassieke Alfa altijd direct herkenbaar. De 5 bak is in het verleden gereviseerd en schakelt zeer soepel en zonder 1 kraakje.
Ook de laatste jaren is de uitstekend onderhouden, er zijn facturen met een totale waarde van € 4.730.- aanwezig van een bekende Alfa specialist. Naast het reguliere onderhoud zijn de volgende zaken vervangen of aangepast: nieuwe rembekrachtiger met vacuumslang, stuurkogels en fuseekogels, hoofd en hulp koppelingscilinders, motorsteunen, km-tellerkabel, motorkapkabel, kachelbediening, thermostaat, brulpijp en de eerder genoemde Pire
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Alfa Romeo Giulia | Laatste kans of laten staan?
Bij Alfa Romeo is men blij en somber tegelijk. De Giulia is namelijk vernieuwd voor modeljaar 2023 en dus klaar voor nieuwe uitdagingen. Tegelijkertijd meldt de fabrikant dat dit het laatste model zonder elektrische aandrijving is en daarmee markeert de Giulia het einde van een tijdperk. Is de vernieuwde Alfa Romeo Giulia een auto om te laten staan of juist een laatste kans?
De Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 is een echte liefhebbersauto. Tegenover elektrische perfectie zet de Giulia een traditioneel en puur mechanisch gevoel.
Plus
- goede prestaties
- authentiek mechanisch gevoel
- uitstekend weggedrag
Min
- hoog verbruik
- verouderde uitrusting
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 een laatste kans of een model dat men beter kan laten staan? Dat is puur persoonlijk. Moderne elektrische auto's zijn stiller, (nog) sneller, comfortabeler, schoner, voordeliger en maken het leven dankzij slimme elektronica makkelijker en veiliger. Wie een auto ziet als gebruiksvoorwerp laat de Giulia daarom liever staan.
Het perfectionisme maakt elektrische auto's voor de traditionele autoliefhebber echter steriel en karakterloos. Dat is waarom Alfa Romeo nog steeds kansen ziet voor de Giulia en het model voor 2023 heeft voorzien van een nieuw gezicht en een (iets) rijkere uitrusting. Zakelijke sedans zijn bijna uitgestorven en door de nadruk te leggen op het puristische en mechanische karakter weet de Giulia zich meer dan ooit te onderscheiden. Voor de echte liefhebber is de Giulia dus absoluut een laatste kans.