BMW 6-Serie 635 CSi in een geweldige staat APK tot 2026 E24

€ 25.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-01-1980
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 91.066 km
Deuren 2
Kenteken J-968-GL Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 3.453 cc
Vermogen 160 kW (218 pk)

BMW 6-Serie 635 CSi in een geweldige staat APK tot 2026 E24


€ 25.000,-

Algemeen

Bouwjaar 01-01-1980
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 91.066 km
Deuren 2
Kenteken J-968-GL Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 3.453 cc
Vermogen 160 kW (218 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam RDB Exclusief
Contactpersoon Richard
Adres Plotterstraat 10E
Postcode 1033 RX
Plaats Amsterdam
Provincie Noord Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 18313840 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.rdb-exclusief.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • lederen bekleding
  • metallic lak
  • sportstoelen

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Maten
Wielbasis: 263 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.459 kg
Laadvermogen: 391 kg
GVW: 1.850 kg

Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Ter verkoop aangeboden:


Unieke Bmw 635 csi bom vol opties, verkerend in een uitstekende conditie.


De BMW 635CSi werd in het begin van de jaren 70 ontwikkeld als opvolger van de elegante E9 Coupe. De E9 was ontworpen door Wilhelm Hofmeister. Voor het nieuwe model wendde BMW zich tot hun recent aangestelde hoofdontwerper die later een icoon zou worden, Paul Bracq.

Paul Bracq trad in 1970 in dienst bij BMW en presenteerde enkele innovatieve ontwerpen, waaronder het E25 Turbo-concept dat werd onthuld op de Autosalon van Parijs in oktober 1972. Zijn ontwerpen voor de 3-, 5-, 6- en 7-series waren zeer succesvol en hielpen BMW te transformeren tot een belangrijke speler in het premiumautosegment.

De BMW E24 6-serie, ontworpen door Bracq, werd voor het eerst geproduceerd als een vierzits, achterwielaangedreven coupé op basis van het platform van de middelgrote E12 5-serie. De productie begon in oktober 1975 in de Karmann-fabriek in Osnabrück, maar de auto werd pas in maart 1976 publiekelijk onthuld op de Autosalon van Genève, na een periode van geheimhouding.

Bij de lancering waren er twee varianten beschikbaar: de 182 pk sterke 630 CS en de 197 pk sterke 633 CSi, beide uitgerust met BMW's enkele bovenliggende nokkenas M30 zescilinder lijnmotor.

In augustus 1977 werd de carrosserieproductie verplaatst van Karmann naar de BMW-fabriek in Dingolfing. In 1978 werd de krachtige 215 pk sterke 635 CSi geïntroduceerd met een M90 motor. Toen in 1979 de M30-aangedreven 628 CSi verscheen, werden de oorspronkelijke 630 CS en 633 CSi modellen stopgezet.

Voor het modeljaar 1982 werd de 6-serie overgeschakeld van het E12 naar het recentelijk geïntroduceerde E28 5-serie platform, wat resulteerde in subtiele aanpassingen aan de auto.

Het M635CSi-model, dat voor het eerst werd gepresenteerd op de Autosalon van Frankfurt markeerde de eerste generatie in de reeks M6-modellen. Het model voor de Noord-Amerikaanse markt werd in 1987 geïntroduceerd en werd simpelweg 'M6' genoemd.

De M635CSi werd aangedreven door een 210 kW (282 pk) versie van de BMW M88/3 zescilinder lijnmotor. De Noord-Amerikaanse M6 kreeg een afgezwakte versie van deze motor, met een vermogen van 191 kW (256 pk), afkomstig van de BMW S38 zescilinder lijnmotor. Deze variant had een lagere compressieverhouding en maakte gebruik van een katalysator.

Gedurende de productieperiode van 1983 tot 1989 werden er 5.855 M635CSi/M6-auto's gebouwd, waarvan 1.767 voor de Noord-Amerikaanse markt en 524 rechtsgestuurde auto's voor het Verenigd Koninkrijk. De BMW 635CSi was uitgerust met een krac

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

BMW 6-Serie (2003 - 2011) | Opgepast!

Een topklasse reisauto is ruim en comfortabel. Als op de neus van diezelfde auto het BMW-logo prijkt, wordt dat aangevuld met een flinke dosis rijplezier. De laatste generatie BMW's biedt bovendien vooruitstrevende techniek en vernieuwende vormgeving. Terwijl de eerder gereden BMW 5-Serie al deze beloften waar maakt, gaat de 6-Serie nog een stap verder. Dit is niet alleen een sublieme reisauto, maar ook een coupé van topklasse.

Autotest | BMW 6-Serie (2003 - 2011) Opgepast!

De BMW 6-Serie is een auto om van te genieten: een complete uitrusting, innovatieve techniek, uitmuntende techniek, een geborgen coupe-gevoel en een exclusieve verpakking.

Plus

  • Zeer snel
  • Vooruitstrevende techniek
  • Exclusief

Min

  • Bescheidenheid is ver te zoeken

Conclusie

Opgepast, wie € 101.000,- kan uitgeven aan een auto is dat na een proefrit met de nieuwe BMW 6-serie kwijt. Bovendien hoeft die proefrit maar 5 minuten te duren. Stap voorzichtig in, bewonder het leder en de zeer complete uitrusting met BMW's slimme iDrive-systeem. Rijd kalm naar een open stuk snelweg, geniet ondertussen van het superieure coupé-gevoel en de bewonderende danwel begeerlijke blikken van andere weggebruikers. Haal diep adem en druk het gas nu tot de vloer in. Herhaal dit vervolgens op een bochtige weg. Verkocht!

Deel deze advertentie