Citroen AMI Dynam

€ 11.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-06-1969
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand -
Deuren -
Kenteken - Verzekeren
Kleur Beige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Algemeen

Bouwjaar 01-06-1969
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand -
Deuren -
Kenteken - Verzekeren
Kleur Beige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Autobedrijf van Rootselaar
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Blooksven 24
Postcode 1504 AN
Plaats Zaandam
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)75 - 6141950 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.ronaldvanrootselaar.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen

Citroen Ami 6 Break Dynam afkomstig uit Spanje.

Incl papieren


Voor verdere informatie kunt u ons bellen

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Citroen Ami | Vriendje

Citroën heeft zichzelf tot doel gesteld om elektrische auto's voor een zo groot mogelijke groep kopers bereikbaar te maken. Dat doel neemt het heel letterlijk door een piepklein autootje met een al even kleine prijs te introduceren: de Ami. Die naam verwijst naar een model uit de vorige eeuw dat mobiliteit bereikbaar maakte voor een grote doelgroep. Zal dit autootje hetzelfde doen voor elektrisch rijden?

Autotest | Citroen Ami Vriendje

De Citroen Ami is een elektrisch aangedreven autootje voor gebruik in de stad. Dankzij een minimalistische opzet is de prijs zeer laag en daarmee kunnen meer mensen elektrisch rijden.

Plus

  • uiterst voordelig in aanschaf en gebruik
  • comfortabeler en veiliger dan een brommer
  • handzaam en wendbaar

Min

  • traag
  • na openen zijruiten moeten spiegels opnieuw worden ingesteld
  • keihard onderstel

Conclusie

Zal de Citroën Ami elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grotere doelgroep? Ja, maar wel een heel specifieke doelgroep. De Ami is geen alternatief voor een compacte auto, omdat de Ami geen auto is. De Ami heeft een topsnelheid van 45 km/u en is daarmee beperkt tot gebruik in de stad.

Deze beperking is tegelijkertijd de grootste kracht van de Ami! Omdat de Ami geen auto is, kon op heel veel kostbare techniek worden bezuinigd en daarom is de prijs veel lager dan die van een auto. Voor een minimaal bedrag biedt Citroën met de Ami een voertuigje dat twee personen droog, relatief veilig en uitstootvrij kan transporteren.

Wat de Ami ook biedt, is heel veel plezier. De minimalistische opzet, het aandoenlijke uiterlijk en de eenvoudige techniek maken het rijden tot een belevenis. In de stad zijn de prestaties voldoende, is het remvermogen uitstekend en maakt de ongekende wendbaarheid de Ami zelfs tot een ideale partner. Vandaar ook die naam, want "Ami" betekent "vriend" in het Frans.

Deel deze advertentie