Bouwjaar | 28-02-1985 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 32.914 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | PV-961-G Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.927 cc |
Vermogen | 176 kW (240 pk) |
€ 57.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1985 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 32.914 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | PV-961-G Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.927 cc |
Vermogen | 176 kW (240 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Cool Classic Club B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energiestraat 3 |
Postcode | 1411 AN |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.coolclassicclub.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Tellerstand: 20.452 mijlen
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Maten
Wielbasis: 265 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.530 kg
Laadvermogen: 372 kg
GVW: 1.902 kg
Interieur
Interieurkleur: Beige
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English and German Below
---
-May my enemies live long enough to see my success-
De Ferrari Mondial werd in 1980 gelanceerd en nam het stokje over van de 308GT4. Hij had dezelfde V8-motor in het midden, maar op een langere wielbasis. In plaats van de opvallende stijl van Bertone, was de door Pininfarina ontworpen Mondial als een elegante Italiaanse symfonie van cortesia: beter uitgerust, comfortabeler, met echte 2+2-zitplaatsen (waarvan Ferrari toegeeft dat ze vooral geschikt zijn voor kinderen en kleine volwassenen) en nog steeds goed voor 140 mph.
De vanaf 1982 geleverde 6- of ook wel 'QV' genoemd - heeft vier kleppen per cilinder in plaats van twee. Het vermogen van de 2,9-liter V8 steeg door deze upgrade van 214 naar 240 pk. De finishing touch waar men in het geheim naar verlangde.
De Mondial 8 wordt nog steeds gezien als een van de meest betrouwbare, goedkoop te onderhouden en praktische modellen van Ferrari. En dat is gewoon goed nieuws. Is de Mondial een échte Ferrari? Ja, en de Quattrovalvole al helemaal. Zodra je instapt, merk je dat alle klokken om de rijder heen zijn gevormd en de achtcilinder, achter je rug, een heerlijk geluid geeft. Wanneer je hem tot leven brengt, hoor je het koelwater klotsen en de benzinepomp brommen. Ingegneria Emozionale! De steigerende Modena-ros heeft 240 pk en een dogleg 5-bak, die perfect op elkaar zijn afgestemd. Vandaag de dag is de Mondial QV met de minuut gewilder. Iets met spring aan boord en mis deze kans niet later heb je spijt...
En die van ons? In de beste kleurencombinatie Rosso Corsa met beige leer aan de binnenkant. Grotendeels in bezit van haar eerste lak. Hij heeft slechts 20 duizend mijl gereden en dat maakt hem een waar collectors item. Zoals Enzo zelf altijd zei: 'Too much is not enough'. Daar zijn wij het mee eens, dus deze hoort thuis in je collectie. Heb je er al een? Not enough, we zien je snel!
--
May my enemies live long enough to see my success
Launched in 1980, the Ferrari Mondial took over from the 308GT4. It had the same V8 engine in the middle, but on a longer wheelbase. Instead of Bertone's striking style, the Pininfarina-designed Mondial was like an elegant Italian symphony of cortesia: better equipped, more comfortable, with real 2+2 seats (which Ferrari admits are especially suitable for children and small adults) and still good for 140 mph.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto