Land Rover Defender 90 Urban - LS3 V8 - Restomod - Ex Jenson Button -

€ 165.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-01-1988
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 7.563 km
Deuren 3
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 6.200 cc
Vermogen 323 kW (440 pk)

Land Rover Defender 90 Urban - LS3 V8 - Restomod - Ex Jenson Button -


€ 165.000,-

Algemeen

Bouwjaar 01-01-1988
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 7.563 km
Deuren 3
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 6.200 cc
Vermogen 323 kW (440 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Cool Classic Club B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Energiestraat 3
Postcode 1411 AN
Plaats Naarden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.coolclassicclub.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering
  • abs
  • airbag bestuurder
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • dakrail
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • radio/cd speler
  • sportstoelen
  • stuurbekrachtiging
  • trekhaak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank

English/German Below.

"Life is much better without restrictions" - Land Rover.

De Land Rover Defender, ooit het symbool van snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de Afrikaanse savanne. Tegenwoordig heeft de gemiddelde Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is nu de brug van de Prinsengracht en offroad gaan betekent een zandpaadje nemen naar paardrijles. Maar, ondanks praktische overwegingen, blijft de Defender een icoon dat zich moeiteloos aanpast aan elk milieu.

Urban staat al een tijdje bekend om het aanpakken van zowel de optische als technische aspecten van bekende merken als Rolls Royce, Lamborghini, Audi en met name Land Rover. Geliefd bij zowel de gemiddelde Premier League linksbuiten als de aristocraat op het platteland. Hoe divers wil je het hebben?

Het Spartaanse uiterlijk is niet voor niets. Voeg daar een indrukwekkende lijst van uitrusting en functies aan toe, en het feest is compleet! Een geavanceerde digitale schakelmodule, drukknop start, FOX-prestatieschokdempers en nog een waslijst upgrades waar u beter zelf achter kunt komen. Gegarandeerd maakt dit iedere rit sensationeel.

De opvallende blauwe lak met zwarte accenten geeft deze Land Rover de uitstraling van een wolf in (opvallende) schaapskleren. De 18-inch Coastline Defender lichtmetalen velgen met off-road banden maken het plaatje helemaal af. Van 0 naar 100 in 4.2 seconden, als je hem niet op de achterwielen trekt. Noodzakelijk? Niet echt. Leuk? Absoluut geweldig!

Precies zo dacht de voormalig Formule 1 Wereldkampioen Jenson Button er ook over, die dit exemplaar 3 jaar in zijn bezit heeft gehad en in 2022 nog extra TLC heeft gegeven voordat ze bij ons terecht is gekomen.

Dus, ben je op zoek naar de coolste restomod van 2024? Iets anders dan de SVR of G63? Deze Defender breekt zonder twijfel je week! Onthoud: "It's not what you buy, it's what you build."

--

English.

"Life is much better without restrictions" - Land Rover.

The Land Rover Defender, once the symbol of snorkels, bull bars, winches, trenches, and the African savannah. Nowadays, the average Dutch Defender has it a bit easier. The steepest slope is now the bridge over the Prinsengracht, and off-roading means taking a dirt path to horse riding lessons. But, despite practical considerations, the Defender remains an icon that effortlessly adapts to any environment.

Urban has long been known for addressing both the optical and technical aspects of well-known brands such as Rolls Royce, Lamborghini, Audi, and especial

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Land Rover Defender | Titelverdediger

De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender  dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?

Autotest | Land Rover Defender Titelverdediger

De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.

Plus

  • uiterst capabel in het terrein
  • ook thuis op de verharde weg
  • (zeer) ruim en praktisch

Min

  • onhandig groot
  • hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
  • matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep

Conclusie

Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.

Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!

Deel deze advertentie