Land Rover Defender V8 90 Tophat - One-Off - Gun/Drinks Cabinet -

€ 145.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 08-01-1987
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 5.639 km
Deuren 3
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.948 cc
Vermogen -

Land Rover Defender V8 90 Tophat - One-Off - Gun/Drinks Cabinet -


€ 145.000,-

Algemeen

Bouwjaar 08-01-1987
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 5.639 km
Deuren 3
Kenteken - Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.948 cc
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Cool Classic Club
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Energiestraat 3
Postcode 1411 AN
Plaats Naarden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.coolclassicclub.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

English/German below.

A Tophat speaks louder than words.

De Land Rover Defender. Een auto die synoniem stond voor snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de savanne in Afrika. Tegenwoordig heeft de gemiddelde Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is de brug van de Prinsengracht en offroad door het zandpaadje naar paardrijles is ook wel heel wat, Boudewijn! Maar ach, de Defender is en blijft, praktische overwegingen daargelaten, een icoon!

En nou kan je tegenwoordig aardig kruisjes zetten bij bijvoorbeeld Designo van de G, maar niets kan tippen aan de Top(hat). Stuk voor stuk zijn dit unieke auto's en je hoeft niet bang te zijn dat je de buurman in dezelfde tegenkomt. Het zijn namelijk allemaal one offs.

Zo ook deze, maar dat had je waarschijnlijk al gezien. De vorige eigenaar heeft deze laten bouwen en heerlijk ontworpen. Bij de bouw van een Tophat komt werkelijk alles aan bod: elke bout, scharnier en rubber wordt vervangen door hoogwaardig materiaal. Het plaatwerk wordt gedemonteerd, geïnspecteerd en opnieuw gespoten in een kleur naar wens. De kleur naar wens? Dan kies je natuurlijk voor deze kleur! Ze heeft namelijk een kleur van Ferrari. California Azzurro Metallizzato. Het interieur is uiteraard ook flink onderhanden genomen, nieuwe stoelen met diamond stitching, dashboard van leer, alcantara zonnekleppen, we kunnen nog wel even doorgaan. De laadbak is omgetoverd tot Teak en dat is een perfecte combinatie met de kleur. Ook is die laadbak iets verhoogd. Waarom? Omdat er een uitschuifbare lade onder zit. Voor bijvoorbeeld een uuuhh.. Drankkabinet! Rijplezier met een druppel verfijning. Zien we je snel?

--

English.

A Tophat speaks louder than words.

The Land Rover Defender. A car that was synonymous with snorkels, bull bars, winches, trenches and the savannah in Africa. These days, the average Dutch Defender has it a bit easier. The steepest slope is the Prinsengracht bridge and off-roading through the sandy path to horse-riding lessons is also quite something, Baudouin! But oh well, the Defender is and remains, practical considerations aside, an icon!

And nowadays you can pretty much put crosses in the G's Designo, but nothing can match the Top(hat). Each of these are unique cars and you don't have to worry about running into your neighbour in the same one. After all, they are all one offs.

So is this one, but you probably saw that already. The previous owner had this one built and delightfully designed. Building a Tophat really involves everything: every bolt, hinge and rubber is replaced with high-quality material. The sheet metal is disassembled, inspected and repainted in a colour to your liking. The colour of your choice? Then choose this colour, of course! After all, she has a colour from Ferrari. California Azzurro Metallizzato. The interior, of course, has also been heavily reworked, new seats with diamond stitching, leather dashboard, alcantara sun visors, we could go on and on

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Land Rover Defender | Titelverdediger

De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender  dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?

Autotest | Land Rover Defender Titelverdediger

De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.

Plus

  • uiterst capabel in het terrein
  • ook thuis op de verharde weg
  • (zeer) ruim en praktisch

Min

  • onhandig groot
  • hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
  • matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep

Conclusie

Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.

Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!

Deel deze advertentie