Bouwjaar | 23-11-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 10.851 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-766-HZ Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 830 cc |
Vermogen | - |
€ 34.845,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 23-11-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 10.851 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-766-HZ Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 830 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Mazda Pierre Heerhugowaard |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Nijverheidsstraat 8 |
Postcode | 1704 RA |
Plaats | Heerhugowaard |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)72 - 5715406 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.mazdapierre.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: feb 2023 - 2024
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 125 kW (170 PK)
Vermogen brandstofmotor: 55 kW (75 PK)
Koppel: 116 Nm
Aantal cilinders: 1
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 50 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 9,1 s
Topsnelheid: 140 km/u
Maten
Wielbasis: 266 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.753 kg
Laadvermogen: 498 kg
GVW: 2.251 kg
Interieur
Interieur: Grijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 21 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1 l/100km (1 op 100,0)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 143 - € 162 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 22-11-2029
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 595): Mazda Pierre afleverpakket: Het Mazda Pierre afleverpakket bestaat uit (€ 595); o 12 maanden BOVAG-garantie (of resterende fabrieksgarantie) o 12 maanden mobiliteitsgarantie o Afleveringsbeurt + APK o In- en exterieur reinigen o 10% korting op de eerstvolgende servicebeurt Onze verkoopadviseurs vertellen u graag alle details van deze auto en u bent welkom voor een proefrit. Wij raden u aan om van tevoren te bellen met een van onze verkoopadviseurs om te vragen op welke vestiging deze auto aanwezig is. Vestiging Heerhugowaard tel. 072-5715406 Vestiging Hoorn/Zwaag tel. 0229-745219 (Ofschoon deze website met de grootste zorg wordt bijgehouden behouden wij het recht op evt. typefouten en/of verkeerde uitvoeringsdetails).
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); Nieuwe APK
LET OP, DIT BETREFT EEN DEMO MODEL, VRAAG NAAR DE ACTUELE KILOMETERSTAND!!
De e-Skyactiv R-EV elektromotor heeft een vermogen van 125 kW/170 pk en is voorzien van een automatische transmissie. Zo ervaar je het gemak van volledig elektrisch rijden. De zijdelings gemonteerde rotatiemotor met een brandstoftank van 50 liter fungeert alleen als stroomgenerator en laadt bijna trillingvrij tijdens het rijden de batterij op. Dat vergroot je actieradius bij een CO2-uitstoot van maar 21 gram per kilometer.
De Mazda MX-30 R-EV kan snel en langzaam worden opgeladen met wisselstroom, maar ook snel met gelijkstroom tot 36 kW. De benzinetank heeft een inhoud van 50 liter voor het opladen van de batterij met de rotatiemotor. Daarvoor wordt een ingebouwde oplader gebruikt, net als bij een plug-in hybride.
Puur elektrisch is de actieradius van 85 km elektrisch rijden ruim voldoende voor je dagelijkse ritjes. Met de rotatiemotor kan de actieradius tot 680 kilometer worden vergroot.
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook bij onze SPRING DEALS voor zeer scherpe voorraad aanbiedingen op de nieuwe Mazda's
Het Mazda Pierre afleverpakket bestaat uit (€ 595);
o 12 maanden BOVAG-garantie (of resterende fabrieksgarantie)
o 12 ma
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-30 | Eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen
Mazda heeft een reeks verstandige, functionele en ruime gezinsauto's. Mazda heeft ook een eigenzinnige, eigenwijze en unieke gezinsauto. Dat s de MX-30. Die is voortaan leverbaar met bijzondere aandrijving; de "MX-30 e-SkyActiv R-EV" is een elektrische auto met een rotatiemotor als generator. Is dat alleen techniek om de techniek of dient deze bijzondere aanpak een hoger doel?
De Mazda MX-30 R-EV combineert een elektro- en een rotatiemotor. Dit zorgt niet voor betere prestaties of een lager verbruik. Het geeft deze eigenzinnige auto wel nog meer karakter.
Plus
- eigenzinnig karakter
- verfijnd weggedrag
- slimme constructie achterportieren
Min
- hoog verbruik (benzine en elektriciteit)
- niet voordeliger dan een volledig elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de combinatie van een elektromotor en een rotatiemotor in de "Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV" alleen een technisch hoogstandje of heeft het echt voordelen? Helaas biedt de combinatie geen voordelen, anders dan de compacte afmetingen van het geheel. De prestaties zijn niet beter dan gemiddeld, terwijl zowel het stroom- als het benzineverbruik hoger zijn dan die van conventionele plug-inhybrides of volledig elektrische auto's. Ook de prijs is niet lager dan die van de concurrentie.
En toch is de MX-30 R-EV als een uiterst aangename auto ervaren. De testrijder heeft zelfs met een continue glimlach achter het stuur gezeten! De MX-30 R-EV heeft een uitgesproken karakter en daarbij hoort ook bijzondere techniek. Als Mazda zou kiezen voor een standaard plug-inhybride zou dat karakter verloren gaan. Bovendien spreekt de MX-30 R-EV een nieuwe doelgroep aan. Wie nog niet klaar is voor een volledig elektrische auto, kan dankzij het extra bereik van de verbrandingsmotor worden verleid om wel de stap richting elektrisch rijden te maken. Maar dan wel met eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen.