Bouwjaar | 01-09-1987 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 269.336 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 01-09-1987 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 269.336 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Classic Car Auctions |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Anthony Fokkerweg 7 |
Postcode | 1422 AE |
Plaats | Uithoorn |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)20 - 2101201 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.classiccar-auctions.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
De Peugeot 205 GTI, geïntroduceerd in 1984, werd al snel een icoon van de jaren '80 en wordt beschouwd als een van de beste hot hatches van die tijd. De 205 GTI bouwde voort op het succes van de standaard Peugeot 205, een auto die het Franse merk een enorme boost gaf dankzij zijn populariteit. De GTI-versie tilde het concept naar een hoger niveau met een krachtigere motor, verbeterde ophanging en een sportiever exterieur en interieur. In 1987 was de Peugeot 205 GTI beschikbaar in twee motorvarianten: de 1.6-liter en de 1.9-liter. In deze auto zit de grotere 1.9-liter motor. Hoewel beide modellen zeer gewaardeerd werden door liefhebbers, had de 1.9-liter versie met ongeveer 130 pk iets meer vermogen en werd deze iets hoger aangeschreven vanwege zijn verbeterde prestaties en grotere remmen. Het exterieur van de 205 GTI is opvallend, met o.a. zijn brede wielkasten. Het interieur is ook sportief vergeleken met de standaard 205. Ondanks zijn leeftijd blijft de Peugeot 205 GTI een zeer begeerde klassieker onder verzamelaars en liefhebbers van hot hatches. Deze auto bevindt zich in een rijdende conditie. Voornamelijk het exterieur van deze Peugeot heeft aandacht nodig. Ook het interieur kan aandacht gebruiken. Om een goed beeld van de kavel te krijgen adviseren wij u naar de kijkdag te komen.
LET OP: DEZE AUTO WORDT ONLINE GEVEILD DOOR CLASSIC CAR AUCTIONS. HET VERMELDE BEDRAG IS HET STARTBEDRAG. BIEDEN BEGINT VANAF ? 5.000,-. ER ZIJN DIVERSE KIJKDAGEN VAN DE CLASSIC, SPORTS CARS, YOUNGTIMERS en MOTOREN UITHOORN. OP WOENSDAG 15 MEI 2024 ZAL OM 17:00 UUR DE ONLINE VEILING VAN START GAAN. KIJK VOOR MEER INFORMATIE, KIJKDAGEN EN ALLE OVERIGE KAVELS OP ONZE WEBSITE: WWW.CLASSICCAR-AUCTIONS.COM. DE VEILING SLUIT OP WOENSDAG 5 JUNI 2024 VANAF 20:00 UUR.
MAAK VANDAAG NOG EEN ACCOUNT AAN OP DE WEBSITE EN START MET BIEDEN!
Locatie:
Anthony Fokkerweg 7
1422 AE, Uithoorn
Nederland
Kijkdagen:
Zie onze website voor actuele data.
Uw auto(�s) inbrengen in een volgende veiling, of een collectie veilen op uw locatie? Neem contact op via info@classiccar-auctions / www.classiccar-auctions.com / +31 (0)20 210 1201.
Als extra service bieden wij aan om binnen Nederland voor ?195,- (incl. BTW) de gewonnen auto te bezorgen. Mocht u in het buitenland wonen, dan gaan we in overleg een transport regelen tegen een zo scherp mogelijk tarief.
Bekijk ook onze andere advertenties.
�
This car will be part of an online auction on location in Uithoorn. Bidding starts at ? 5.000,-. There will be various viewing days in Uithoorn. The online auction will start on Wednesday 15 May 2024 and will close on Wednesday 5 June 2024 from 20.00 hours. For more information and the other lots look on our website www.classiccar-auctions.com.
�
Dieses Auto wird Teil einer Online-Auktion vor Ort in Uithoorn sein. Das Gebot beginnt bei ? 5.000,-. Es wird verschiedene Besichtigungstage in Uit
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot 205 | Buitenkansje
De meest begeerlijke klassieker is niet altijd de oudste of de meest bijzondere auto. Het is voor menigeen de auto die een belangrijke rol speelde tijdens de kinderjaren. Het is een auto die bakens verzette en de wereld definitief veranderde. Het is voor ondergetekende de Peugeot 205 GTi: het eerste compacte racemonstertje dat goed was voor begeerlijke blikken en posters in de jongenskamer. Helaas was de auto in 1984 volkomen onbereikbaar, maar nu kan een jeugddroom alsnog worden waargemaakt.
Wat een fantastische auto die Peugeot 205 GTi! En wat een buitenkansje om in 2008 met een vrijwel nieuwe 205 GTi te mogen rijden. Het geteste exemplaar is met z'n lage km-stand uniek in de wereld.
Plus
- uitstekende prestaties
- bijterige remmen
- directe besturing
Min
- kan listig reageren bij remmen/gas los in de bocht
- onrustig en onhandelbaar in eerste versnelling
- beperkte binnenruimte
Conclusie
Wat een fantastische auto die Peugeot 205 GTi! En wat een buitenkansje om in 2008 met een vrijwel nieuwe 205 GTi te mogen rijden. Het geteste exemplaar is met z'n lage kilometerstand uniek in de wereld.
Maar een goed onderhouden exemplaar kan net zo goed rijden als dit exemplaar uit het Peugeot-museum. Een gemiddelde 205 GTi kost anno 2008 zo'n drieduizend euro. Voor dat geld biedt de 205 GTi nog altijd meer sensatie en rijplezier dan menig moderne auto (Ivo Kroone).