Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion
€ 54.950,- incl. BTW
Bouwjaar | 27-01-2022 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 41.218 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | R-740-SL Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 27-01-2022 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 41.218 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | R-740-SL Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Het Auto Atelier |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Wijkermeerweg 46 |
Postcode | 1948 NW |
Plaats | Beverwijk |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)251 - 745829 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hetautoatelier.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 225/40 R18
Acceleratie (0-100): 4,7 s
Topsnelheid: 270 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 428 x 179 x 149 cm
Wielbasis: 262 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.454 kg
Laadvermogen: 576 kg
GVW: 2.030 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 161 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,8 l/100km (1 op 12,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 246 per kwartaal
Laat u verleiden door de stijl en de prestaties van deze Volkswagen GOLF. Niet voor niets is de vraag naar gebruikte Volkswagens zo groot, want de kwaliteit staat ook na een aantal jaren nog buiten kijf, zoals aan deze GOLF duidelijk te zien is. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder motor en een automatische transmissie. Noodzaak is het misschien niet, maar wát een luxegevoel, dat elektrisch bediende glazen panorama dak en dat lederen interieur. Regen, wind, hagel, sneeuw? Als het buiten guur is, doet de stoelverwarming z'n weldadige werk! Een heerlijk luxe optie van deze auto is het verwarmbare stuurwiel. Met matrix LED-verlichting rijdt u eigenlijk altijd met groot licht, dus maximaal zicht. Toch is verblinden er niet bij, want het systeem regelt de verlichting zo dat tegenliggers er geen last van hebben. Tot de uitrusting behoren ook 19 inch lichtmetalen velgen, sportonderstel, dakspoiler, elektrisch inklapbare buitenspiegels, extra getint glas en in delen neerklapbare achterbank.
Verken de digitale wereld van mobiliteit waar het digitale dashboard alles biedt wat u nodig heeft om uw reis comfortabel te maken. Een onopvallend paaltje of een overstekend kind achter de auto brengt risico's met zich mee. Gelukkig laat de achteruitrijcamera feilloos zien of alles veilig is. Adaptive cruise control houdt de ingestelde snelheid vast en houdt afstand tot het voertuig voor u. Ingebouwde spraakbediening maakt het mogelijk om de auto te bedienen zonder dat uw aandacht wordt afgeleid. Communiceren met uw auto? Dat gaat via remote services. Met uw smartphone maakt u waar dan ook contact om allerlei functies te checken of te activeren. U bent in deze Volkswagen ook voorzien van navigatiesysteem, achteropkomend verkeer waarschuwing, kruisend verkeer detectie, electronic climate control, draadloos opladen en DAB ontvangst.
Elektronische veiligheidsvoorzieningen helpen u onderweg om de situatie op de weg te beoordelen. Deze systemen waarschuwen u als er een riskante situatie ontstaat, en kunnen in bepaalde gevallen ook zelf ingrijpen. In het instrumentarium ziet u tijdens de rit ook de belangrijkste verkeersborden aangegeven, die de auto automatisch voor u leest. Ongemerkt buiten de rijstrook raken? Nee hoor, het Lane-keeping systeem waarschuw
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.