vorige 208 van 3.694 volgende

Volkswagen Golf Cabrio 1.8 Quartett

€ 14.995,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 25-06-1993
Categorie Cabriolet
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 89.957 km
Deuren 2
Kenteken GR-SF-72 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.781 cc
Vermogen 72 kW (98 pk)

Volkswagen Golf Cabrio 1.8 Quartett


€ 14.995,-

Algemeen

Bouwjaar 25-06-1993
Categorie Cabriolet
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 89.957 km
Deuren 2
Kenteken GR-SF-72 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.781 cc
Vermogen 72 kW (98 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Magalimoto
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Schinkeldijkje 10 Unit 16
Postcode 1432 CE
Plaats Aalsmeer
Provincie Noord Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 46581384 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.magalimoto.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • getint glas
  • lichtmetalen velgen

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Een origineel Nederlandse knalrode Golf 1 Cabrio, een van de laatste geleverd. Volledige historie tot aan de eerste service!

Volkswagen Golf 1 Cabrio 1.8 Quartett 1993 | Orig. NL l NAP


- Kenteken: GR-SF-72
- Merk: Volkswagen
- Model: Golf Cabrio
- Tellerstand: 89957 KM
- Carrosserievorm: Cabrio
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1993
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: rood
- Kleurnaam: Paprika Rot
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: antraciet
- Motorinhoud: 1781 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 72 kW / 98pk
- Ledig gewicht: 1006 kg
- Max. trekgewicht: 1200 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: € 113 - 123 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro 1


Exterieur

- Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
- Getint glas
- Lichtmetalen velgen

Interieur

- Achterbank neerklapbaar

Overige

- 5-bak


Knal rood, net als de lippenstift van je partner. Vliegend door de Franse Alpen op weg naar dat ene hotel, zie hier uw perfecte metgezel voor mooie dagen. Een origineel Nederlandse Golf 1 Cabriolet uit nagenoeg de laatste maand van productie. Afgeleverd op 25 juni 1993, gespecificeerd in het heerlijke Quartett bumperpakket, Paprika Rot en de onverwoestbare 1.8 2H motor.

Zoals velen van jullie weten, zijn er inmiddels 37 miljoen exemplaren van de Golf verkocht. 50 jaar na introductie behoort de wagen nog steeds tot het modellengamma van Volkswagen. Echter heeft geen andere in zijn soort zo'n fanbase als de Golf 1 en 2. Door de populariteit van de Golf 1 Cabrio, werd eind jaren 80 besloten om geen nieuwe Cabrio te introduceren, maar het huidige model een facelift te geven. Waar er esthetisch gezien een duidelijk verschil zit tussen de Golf 1 en de Golf 2 hatchback, is dit bij zijn dakloze broertje toch een stuk lastiger te zien. Technisch gezien is dit model dus geleverd van 1979 tot juli 1993, iconisch.

Soms weet je eigenlijk gelijk wat je in handen hebt. Ondanks dat ze onder het stof stond, fonkelde de fel rode lak nog van ouds. Na wat vragen aan de eigenaar kwamen wij er al snel achter dat het een bijzondere was. 89.950 originele kilometers, een interieur waar geen beschadiging aan af te zien is, de originele two-tone snowflake wielen en de geleverde stickers op de achterklep en voor de achterwielen.
Door de vorige eigenaar aangeschaft in 2011, een volledige onderhoudshistorie. En met volledig bedoelen we, echt volledig. Zelfs de facturen van de aller eerste servicebeurten zitten nog in de map. Uiteraard zijn alle boekjes aanwezig en heeft ze in 89.950 kilometer ongeveer 18 onderhoudsbeurtjes gehad. Alle facturen hiervan aanwezig.

Paprika Rot, er is geen betere naam voor deze kleur dan dat. Buiten dat de achterbumper eenmalig gespoten is, zit de body volledig in de originele lak. Overigens is ook van het spuiten van deze achterbumper een factuur aanwezig. De lak ziet er dus voor zijn leeftijd ook fantastisch uit, uiteraard

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel

De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?

Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel

De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.

Plus

  • sportief, speels en uitdagend
  • overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf

Min

  • fors verbruik
  • stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)

Conclusie

Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.

Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.

Deel deze advertentie