Volkswagen Golf Cabrio 1.8 Quartett
€ 14.995,-
Bouwjaar | 25-06-1993 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 89.957 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | GR-SF-72 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 72 kW (98 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 25-06-1993 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 89.957 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | GR-SF-72 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 72 kW (98 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Magalimoto |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Schinkeldijkje 10 Unit 16 |
Postcode | 1432 CE |
Plaats | Aalsmeer |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 46581384 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.magalimoto.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Een origineel Nederlandse knalrode Golf 1 Cabrio, een van de laatste geleverd. Volledige historie tot aan de eerste service!
Volkswagen Golf 1 Cabrio 1.8 Quartett 1993 | Orig. NL l NAP
- Kenteken: GR-SF-72
- Merk: Volkswagen
- Model: Golf Cabrio
- Tellerstand: 89957 KM
- Carrosserievorm: Cabrio
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1993
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: rood
- Kleurnaam: Paprika Rot
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: antraciet
- Motorinhoud: 1781 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 72 kW / 98pk
- Ledig gewicht: 1006 kg
- Max. trekgewicht: 1200 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: € 113 - 123 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro 1
Exterieur
- Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
- Getint glas
- Lichtmetalen velgen
Interieur
- Achterbank neerklapbaar
Overige
- 5-bak
Knal rood, net als de lippenstift van je partner. Vliegend door de Franse Alpen op weg naar dat ene hotel, zie hier uw perfecte metgezel voor mooie dagen. Een origineel Nederlandse Golf 1 Cabriolet uit nagenoeg de laatste maand van productie. Afgeleverd op 25 juni 1993, gespecificeerd in het heerlijke Quartett bumperpakket, Paprika Rot en de onverwoestbare 1.8 2H motor.
Zoals velen van jullie weten, zijn er inmiddels 37 miljoen exemplaren van de Golf verkocht. 50 jaar na introductie behoort de wagen nog steeds tot het modellengamma van Volkswagen. Echter heeft geen andere in zijn soort zo'n fanbase als de Golf 1 en 2. Door de populariteit van de Golf 1 Cabrio, werd eind jaren 80 besloten om geen nieuwe Cabrio te introduceren, maar het huidige model een facelift te geven. Waar er esthetisch gezien een duidelijk verschil zit tussen de Golf 1 en de Golf 2 hatchback, is dit bij zijn dakloze broertje toch een stuk lastiger te zien. Technisch gezien is dit model dus geleverd van 1979 tot juli 1993, iconisch.
Soms weet je eigenlijk gelijk wat je in handen hebt. Ondanks dat ze onder het stof stond, fonkelde de fel rode lak nog van ouds. Na wat vragen aan de eigenaar kwamen wij er al snel achter dat het een bijzondere was. 89.950 originele kilometers, een interieur waar geen beschadiging aan af te zien is, de originele two-tone snowflake wielen en de geleverde stickers op de achterklep en voor de achterwielen.
Door de vorige eigenaar aangeschaft in 2011, een volledige onderhoudshistorie. En met volledig bedoelen we, echt volledig. Zelfs de facturen van de aller eerste servicebeurten zitten nog in de map. Uiteraard zijn alle boekjes aanwezig en heeft ze in 89.950 kilometer ongeveer 18 onderhoudsbeurtjes gehad. Alle facturen hiervan aanwezig.
Paprika Rot, er is geen betere naam voor deze kleur dan dat. Buiten dat de achterbumper eenmalig gespoten is, zit de body volledig in de originele lak. Overigens is ook van het spuiten van deze achterbumper een factuur aanwezig. De lak ziet er dus voor zijn leeftijd ook fantastisch uit, uiteraard
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.